Espoo, 16.6.2011

Pohjoismaiden suurin ERP-toimittaja Visma avasi ohjelmistojensa rajapinnat muille ohjelmistotoimittajille tavoitteenaan antaa asiakkailleen parhaat mahdollisuudet tehostaa toimintaansa. Esimerkki avoimesta strategiasta on Espina Oy:n kanssa tehtävä integraatioyhteistyö liittyen käyttöomaisuuskirjanpidon ratkaisuihin.

– Visma on Gartner Groupin mukaan Pohjoismaiden suurin ERP-ratkaisujen toimittaja arvossa mitattuna. Suuri syy menestykseemme on paikallisten markkinoiden ja pk-yritysten tarpeiden tuntemus. Strategiamme ydintä on antaa asiakkaille valinnan varaa siinä, kuinka he voivat parhaiten tehostaa toimintaprosessejaan. Siksi haemme aktiivisesti uusia integraatiokumppaneita täydentämään omia ratkaisujamme. Avoimet rajapintamme ovat kiinnostaneet muita ohjelmistotaloja suuresti ja uusia kumppanuuksia on tulossa, kertoo Visma Software Oy:n toimitusjohtaja Juha Mäntylä.

- Poistolaskentaan ja käyttöomaisuuden hallintaan kehitetty Kasperi-sovellus sopii niin pk-yrityksen kuin pörssiyhtiönkin tarpeisiin ja Kasperilla hoidetaankin ympäri Suomea jo yli tuhannen yrityksen ja yhteisön poistolaskenta. Koska käyttöomaisuuskirjanpidon erikoistilanteet koetaan usein hankaliksi, nousee hyvä tukipalvelumme tärkeään asemaan ja pitkät - jopa yli 20 vuotiset - asiakassuhteemme ovat todiste palvelumme onnistuneesta toteutuksesta, kertoo Espina Oy:n toimitusjohtaja Mika Veikkolainen.

Yhteistyössä on voimaa

- Kasperista on jo aikaisemmin toteutettu liittymiä useisiin taloushallinnon ohjelmistoihin. Olemme iloisia voidessamme lisätä Visman ohjelmistot kumppaneidemme listaan. Visman 14 000 yrityksen asiakaskunta sekä pk-markkinassa tunnetut ohjelmistot ovat meille kiinnostava uusi mahdollisuus, selvittää Veikkolainen.

- Kasperi on asiantuntijoidemme mielestä Suomen markkinoiden vahvin käyttöomaisuuskirjanpidon ohjelmisto.  Laajuudeltaan vastaavaa ratkaisua ei meillä Vismalla ole ollut. Siksi valitsimme Espinan kumppaniksemme. Hyödyntämällä toistemme osaamista saamme aikaan etuja niin meille kuin asiakkaillemme, lopettaa Mäntylä.

Visman tunnetut ERP-järjestelmät, Visma Business, Visma Econet, Visma L7 ja Visma Nova, integroidaan Espinan Kasperi-ohjelmistoon vielä tämän kesän aikana. Kasperin tuesta ja toimituksista vastaa Espina. Integraatiosopimuksesta huolimatta Visman nykyisten ohjelmistojen käyttöomaisuuskirjanpidon sovellusten tuki ja kehitys jatkuu entiseen tapaan.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Juha Mäntylä, puhelin 040 040 6767 tai sähköposti, juha.mantyla@visma.com

Toimitusjohtaja Mika Veikkolainen, puhelin 040 558 8920 tai sähköposti mika.veikkolainen@espina.fi

Espina on vuonna 1986 perustettu ohjelmistoalalla toimiva asiantuntijayritys, joka on erikoistunut käyttöomaisuuden hallintaan ja poistolaskentaan sekä kiinteistöinvestointien arvonlisäverovastuiden seurantaan. Tarjoamme korkealaatuisten ohjelmistojen lisäksi koulutusta ja konsultointipalveluja yrityksille ja yhteisöille. Valttinamme on 25 vuoden kokemus sekä asiantuntevat aihealueisiin liittyvät tukipalvelut.

www.espina.fi