SaaS-palkanlaskentaratkaisu säästää resursseja

19.4.2012

Yli 4 500 yritystä Suomessa hoitaa palkanlaskennan Visman ohjelmistoratkaisujen avulla. Viime syksynä perinteisten OnPremises-ratkaisujen rinnalle julkaistiin selainpohjainen Visma Payroll -palkanlaskentaohjelmisto. SaaS-palkanlaskentaratkaisu on osoittanut todeksi siihen kohdistetut tehokkuuslupaukset.

- Palkanlaskenta on perinteisesti eräs taloushallinnon resurssisyöpöistä. Yhden vakituisen työntekijän palkanlaskenta maksaa yritykselle keskimäärin noin 200 euroa vuodessa*. Tämän vuoksi yritysten kannattaa tosissaan pohtia ratkaisuja palkanlaskentaprosessin tehostamiseksi ja hyödyntää tarjolla olevat teknologiset mahdollisuudet, sanoo Visma Software Oy:n toimitusjohtaja Juha Mäntylä.

Runsaasti kiinnostusta herättänyt Visma Payroll kehitettiin yhdessä suomalaisten palkanlaskennan ammattilaisten kanssa mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi ja helppokäyttöiseksi työvälineeksi. Koko kehitysprojektin ajan johtoajatuksena oli luoda mukava käyttäjäkokemus. Ratkaisulla palkat on sujuva käsitellä, laskea ja raportoida paikasta riippumatta vaikka kotitoimistolla.

SaaS-palkanlaskennalla 80 % säästö työajassa

Kansainvälinen designin ammattilainen Fjord Oy käyttöönotti vuoden alussa laajasti eri Visman taloushallinnon ratkaisuja.

- Suurimmat säästöt on aikaan saanut palkanlaskennan SaaS-ratkaisu, Visma Payroll. Yrityksemme 50 työntekijän palkanlaskentaan kuluu enää noin 20 % siitä ajasta, joka siihen aikaisemmin hupeni.  Palkka-aineiston muokkaus ja ohjelmiston käytettävyys ylipäätään on ratkaisussa todella korkealla tasolla, kertoo talouspäällikkö Sami Näveri, Fjord Oy:stä.

- Visman ratkaisujen kanssa yllätykset ovat olleet pelkästään positiivisia. Suosittelisin ehdottomasti Visman ratkaisuja. Saavutimme Visman ratkaisuilla sen mitä halusimme, päättää Näveri.

Kustannustehokkaisiin pilviratkaisuihin siirtymisen voi aloittaa pienin askelin esimerkiksi palkanlaskennasta. Uuden, yrityksen koko toiminnan ohjaukseen soveltuvan SaaS-ratkaisun Visma julkaisee vuonna 2012. Jo nyt Visman pilvitarjonta käsittää lukuisia ratkaisuja mm. raportointiin, pankkipalveluihin, asiakkuuksien hallintaan, ostolaskujen kierrätykseen ja projektien sekä työtuntien hallintaan.

Lue Fjord Oy:n referenssiesittely kokonaisuudessaan tästä.

Lisätietoja:
Visma Software Oy, toimitusjohtaja Juha Mäntylä, email: juha.mantyla@visma.com

* (lähde: ADB, Payroll Outsourcing in Europe 2008)