Onnistunut SEPA siirtymä Visman ratkaisuilla

Jo yli 15 000 yritystä on siirtynyt onnistuneesti SEPA-aikaan Visman ohjelmistoratkaisuilla Visma Monipankilla, Visma L7 Pankilla ja Visma Bankingillä.

Visma Banking on keskitetty pilvipalvelu, jossa tehdään konversio vanhan muotoisista pankkisanomista SEPA:n ISO20022 standardin mukaisiksi sekä hoidetaan pankkiliikenne pankkeihin Web Services –kanavassa. Osalle asiakkaita Visma Banking tarjoaa myös PKI-avaimen, jolloin yrityksen ei tarvitse tehdä pankin kanssa omaa Web Services –sopimusta.

Visma Bankingin kautta on välitetty Web Services –kanavaan maksuja jo yli 1,5 miljardilla eurolla ja yli 10 miljoonalla eurolla muissa valuutoissa mm. Thaimaan bahteissa ja Singaporen dollareissa.

Pilvipalvelulle tyypillisesti Visma Bankingin ylläpidosta huolehtii palveluntarjoaja eli Visma. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaalla on aina, ilman omaa päivityshuolta, ratkaisun viimeisin versio käytössä. Tämä on tärkeää, sillä SEPAn vaatimukset muuttuvat jatkuvasti ja pankit tarjoavat uusia palvelujaan Web Services –kanavassa.

Visma Bankingin hinnoittelu on reilu: vain käyttö maksaa.

Laskutus perustuu:

• Visma Bankingin kautta pankkeihin lähettämienne pankkitapahtumien määrään
  • Visma Bankingistä noudettujen pankkitiedostojen määrään

Lue lisää Visma Softwaren SEPA-ratkaisuista täältä.

Lisätietoja: Lasse Nordlund, Product Management Director, Visma Software Oy