Salolainen LED-optiikan ammattilainen Ledil Oy hankki Visma Business -toiminnanohjausjärjestelmän nopeasti kasvavan liiketoimintansa ohjaajaksi. Joustavan ja skaalautuvan järjestelmän hankinnan takana on halu toimia tehokkaasti, vaikka volyymit ja henkilöstömäärät nousevat nopeasti.

- Käytössämme oli aiemmin pienille yrityksille tarkoitettu tietojärjestelmä, mutta se ei pysynyt yrityksemme vauhdissa mukana. Käytännössä kasvoimme siitä ulos. Meille olikin tärkeää, että uusi järjestelmä skaalautuisi joustavasti yrityksemme tarpeiden kasvaessa. Kartoitimme tarkemmin kolme ratkaisua, ja Visma Business oli niistä tekniikaltaan ja käytettävyydeltään ylivoimaisin, kertoo Ledil Oy:n toimitusjohtaja Rami Huovinen.

Kun vanhassa järjestelmässä joustavuus ei riittänyt, on se yksi Visma Business -ratkaisun ydinominaisuuksista. Huovisen mukaan ratkaisun perusfilosifia ja tekniikka mahdollistavat todella joustavan käytön. Esimerkiksi näyttöruutu on muokattavissa jokaisen käyttäjän tarpeiden mukaan, eivätkä päivitykset sotke määrityksiä. Tällaiset ominaisuudet tekevät järjestelmästä todella helppokäyttöisen.

1700 nimikettä ja 700 tilausta kuukaudessa asettavat haasteita järjestelmälle

- Olemme erittäin iloisia, että Ledil Oy valitsi meidät kumppanikseen toimintansa ohjaukseen. Visma on Gartner Groupin mukaan Pohjoismaiden suurin ERP-ratkaisujen toimittaja arvossa mitattuna ja suuri syy menestymiseemme on pk-yritysten tarpeiden tuntemus. Strategiamme ydintä on antaa yrityksille mahdollisuus joustavaan toimintaprosessien hallintaan. PK-yritykset tarvitsevat toimivia työkaluja voidakseen kasvaa, tämä on missiomme, kommentoi Visma Software Oy:n toimitusjohtaja Juha Mäntylä.

Visma Business -ratkaisu on yksi Pohjoismaiden suosituimmista ERP-ratkaisuista. Sillä tullaan Ledilissä hoitamaan ns. tilaus-toimitusprosessi: tilaukset, varastojen hallinta, logistiikka, pienimuotoinen kokoonpano, materiaaliostot sekä laskutus ja perintä.

- Tärkein osa-alue meille on logistiikka. Tavarat tulevat sopimusvalmistajilta varastoihimme ja sieltä ne toimitetaan asiakkaille. Meillä on 1700 nimikettä, 5 miljoonaa varastokappaletta ja teemme 600-700 tilausta joka kuukausi. Suuri nimikemäärä edellyttää suurta varastoa, mikä taas vaatii järjestelmältä paljon. Omaa valmistusta meillä ei varsinaisesti ole, mutta pienimuotoista kokoonpanoa varten tarvitsemme järjestelmän, joka ymmärtää myös tuoterakenteita, selvittää Huovinen.

Energiaa säästävän led-valaistustekniikan kysyntä on maailmalla kovassa vedossa. Ledil Oy palkittiin äskettäin Länsi-Suomen kasvajaksi Kauppalehden Kasvuyrittäjät-kiertueella. Toisin kuin halvan tuotannon maissa olevat kilpailijat Ledil keskittyy laadukkaisiin ammattitason LED-komponentteihin. Yrityksen linssejä ja heijastajia käytetään mm. rakennusten, museoiden ja myymälöiden valaistuksessa.

Toimitusjohtaja Juha Mäntylä, Visma Software Oy, puh. 040 040 6767
Toimitusjohtaja Rami Huovinen, Ledil Oy, puh. 040 745 7964

Ledil Oy on Salossa toimiva LED-optiikkan asiantuntijayritys. Maailman johtavat valaistusvalmistajat luottavat asiantuntemukseemme ja laadukkaisiin tuotteisiimme. Suunnittelemalla ja tuottamalla innovatiivisia sekä pitkäikäisiä linssejä ja heijastimia autamme asiakkaitamme ratkaisemaan erilaisia optisia haasteita.
www.ledil.fi

Visma on Pohjoismaiden johtava yritysohjelmistojen ja -palveluiden tarjoaja. Tavoitteenamme on tehostaa asiakkaidemme liiketoimintaa toiminnanohjauksen ja asiakkuuksienhallinnan tietojärjestelmillä sekä laadukkailla taloushallinnon ulkoistamispalveluilla. Suomen Visma on osa pohjoismaista Visma-konsernia, jossa työskentelee noin 4 300 eri osa-alueiden asiantuntijaa ja joka palvelee noin 240 000 asiakasta. Suomessa toimivat viisi tytäryritystä työllistävät lähes 700 ammattilaista 30 toimipisteessä eri puolilla maata, sekä palvelevat 22 000 asiakasta.